Handlar du oss oss för första gången?

Första gången du handlar hos oss, så kommer du få ett mail skickat med dina kontouppgifter och där du blir ombedd att skapa ditt lösenord.
Du kan sen logga in och se dina ordrar och dess status.
Alla beställningar sker via din klubbs webbutik. Om du skulle uppleva problem vid din beställning kan även beställning göras via mail till info@supporterskalet.se.
Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande polisanmäls omedelbart.

Ändring av order

Om du behöver ta bort något i din beställning behöver detta göras innan ordern har levererats från Supporterskalet.se.
Maila in din ändring till info@supporterskalet.se.
Om du behöver lägga till så måste du göra om din beställning för att kunna skicka samfrakt på dina ordrar.
Meddela oss via mail att du vill makulera ordern för att göra en ny kompletteringsbeställning.
Då Klarna endast reserverar beloppet till ordern är levererad så får du tillbaka din reservation då vi avbryter ordern.

Genomförande av beställning

Om du vill beställa något från ditt lags webbutik klickar du på ”Lägg i varukorg” på önskad produkt. Då läggs den automatiskt i din varukorg. Du kan lägga till hur många produkter som du önskar. Du kan även handlar från andra klubbars butiken. När du har shoppat färdigt går du vidare till varukorgen. Där kontrollerar du in beställning och sen går vidare antingen till Klarna Checkout eller till Swish/direktbetalning.
När beställningen är lagd kommer du att få en orderbekräftelse via mail.
Priset för varje produkt framgår av Supporterskalets hemsida. Priserna anges i svenska kronor inklusive moms. Vi erbjuder alltid fri frakt. Vi reserverar oss för prisändringar.

Avbeställning

Så länge din beställning inte har lämnat vårt lager går det bra att göra en avbeställning. Kontakta oss på info@supporterskalet.se. Det är viktigt att du då anger ordernummer och fullständigt namn. Därefter får du en bekräftelse på om det går att avbeställa varan eller inte. Är varan skickad kan du inte göra en avbeställning. Däremot går det bra att returnera produkten till oss, men då står kunden själv för returkostnaden. Det är också viktigt att du informerar oss via mail att du vill göra en retur.

Klarna Checkout

Du betalar din order genom Klarna Checkout.
Betalningsalternativen är Faktura 14 dagar, Faktura Kampanj, Delbetalning, Kortbetalning, och Direktbetalning till bank.
Betalar du med Faktura eller Delbetalning blir du ombedd att lämna ditt personnummer för kreditkontroll.
Vid Kort och Direkbetalning behöver du inte ange personnummer.

Kortbetalning (Visa eller Mastercard)

Betalning med VISA eller Mastercard är mycket enkelt. Se till att ha kreditkortet nära till hands när du skall handla – på kreditkortets framsida finns kreditkortsnummer samt utgångsdatum och på baksidan hittar du din verifieringskod (CVV2) som behövs vid betalning.
All känslig information hanteras med största säkert i krypterad form av Postens betalväxel (Auriga/Nets) för att ingen utomstående skall få tag på informationen.

Direktbetalning

Med direktbetalning betalar du tryggt och enkelt via din internetbank. Betalningen genomförs i direkt anslutning till ditt köp. Klarna samarbetar i dagsläget med Swedbank, SEB, Nordea och Handelsbanken.

Faktura

I samarbete med Klarna AB kan vi erbjuda betalning mot faktura.
Finns 2 varianter av faktura, Faktura – 14 dagar och Faktura Kampanj.
Vid betalning mot faktura måste personnummer/org.nr anges.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna AB på 08-586 126 00 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan också skicka e-post till info@klarna.se

Faktura 14 dagar

Du kan välja att handla med faktura. Fakturan ska vara betald 14 dagar efter att beställningen är lagd. Försenad eller utebliven betalning leder till dröjsmålsränta på 9%.

Faktura Kampanj

Ibland finns kampanjer från Klarna där du erbjuds att betala vid ett senare tillfäll. “Köp nu, och betala 30e Nov”.
Fakturaavgift tillkommer med 29kr.
Försenad eller utebliven betalning leder till dröjsmålsränta på 9%.

Delbetalning

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
• Få alltid varan innan du betalar
• Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
• Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
• Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
• En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
• Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

0/95/195/295 kr i uppläggningsavgift beroende på hur du väljer att dela upp betalningen. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. (Psst. Du vet väl att räntan är avdragsgill.)

Direktbetalning till bank

Betalningen sker direkt via din internetbank. Inga extra avgifter debiteras.
Betalning genom Swish
Vi erbjuder dig att betala ordern genom att du swishar beloppet samt ordernummer till telefonnummer: xxxxxxxx . När vi tagit emot din betalning skickar vi din produkt.

Betalning till bankgiro eller bankonto.

Betala direkt till vårt bankkontonummer xxxxxxxx eller till bankgiro xxxx-xxxx . När vi mottagit betalning skickar vi ordern.

Leverans

Vart levererar Supporterskalet.se
Vi levererar till orter i hela Sverige.

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 dagar. Om leveranstid blir försenad, meddelas kunden via email.

Fraktkostnad

Vi erbjuder fri frakt på hela sortimentet

Fraktsätt

Supporterskalet.se skickar sina varor med Posten.
Mindre försändelser levereras som brev, vilket innebär att du får varan i brevlådan. Om försändelsen är skrymmande och inte får plats i brevlåda/brevinkast kommer du att få hämta ut leveransen hos postombud. Beställer du en större vara skickas denna via MyPak (Postpaket). Då kommer du att erhålla en avisering och får sedan hämta ut försändelsen hos ditt lokala utlämningsställe. Det är köparens ansvar att ange korrekt adress vid beställningstillfället.

Skadat gods

Skador på emballage/yttre förpackning samt ej synlig skada bör anmälas till Posten Sverige AB, inom 7 dagar. Synliga skador anmäls med fördel direkt vid uthämtande. Reklamation och skadeanmälan kan göras hos ditt ombud, via www.posten.se eller i kontakt med Posten Sverige AB via 020-23 22 21. Allt emballage måste sparas för eventuell besiktning. Återkoppla alltid till kundtjänst med reklamationsnummer när du lagt en reklamation hos Posten.

Support

All support sker via e-post: info@supporterskalet.se

Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Ångerrätten regleras i ”Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59)”. Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.
Varan ska vara komplett och i nyskick. Detta innebär att alla tillbehör ska finnas med i returen. Skulle tillbehör saknas har Supporterskalet.se rätt att debitera självkostnadspris istället för att neka ångerrätten. Ångerrätten gäller enbart om varan är i nyskick. Produkten ska alltså kunna säljas som ny till annan kund. Innan du returnerar en vara vill vi att du kontaktar oss på info@supporterskalet.se.

Köparen ansvarar själv för att den returnerade varan kommer fram till oss. Köparen betalar själv fraktkostnaden för returen. Vi ber dig att bifoga en kopia av orderbekräftelsen tillsammans med varan. Supporterskalet.se löser inte ut paket mot postförskott eller efterkrav.

Reklamationer

Som konsument har du 1 års fabriksgaranti samt 3 års reklamationsrätt från det datum du tar emot varan. Supporterskalet.se tillämpar Konsumentköplagen. Under de första sex månaderna efter köpet är det upp till säljaren att bevisa att felet inte fanns från början. När det har gått mer än sex månader sedan köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början. Du måste också anmäla reklamationen inom skälig tid efter att du har upptäckt det. Supporterskalet.se följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer i eventuella ärenden och tvister.

Så här reklamerar du

För att reklamera en vara som du köpt hos supporterskalet.se rekommenderar vi att du kontaktar oss via e-post: info@supporterskalet.se. Där måste du uppge namn, ordernummer från kvitto/faktura och en noggrann beskrivning av felet. När vi har fått ditt mail tar vi ställning till hur vi åtgärdar problemet.

KONTAKTA OSS

Har du några frågor om produkter, betalning, leveranser m.m, tveka inte att kontakta oss.
Du kan nå oss både på telefon och via email.

TELEFON:0725544036
EMAIL:info@supporterskalet.se